Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
29 postów 1949 komentarzy

Prawda jest gwarancją wolności

Moje komentarze

  • @57KerenOr 15:46:50
    Ty tak uważasz i masz do tego prawo. Wiadomo, że są różnice pomiędzy chrześcijanami.
    Ksiądz profesor modlił się o śmierć papieża?! Dlaczego?
  • @Lotna 15:33:31
    Nie zbierają na tacę.
    Ksiądz profesor modlił się o śmierć papieża?! Dlaczego?
  • @kula Lis 67 15:31:49
    "Duduś Wesołek zgięty w pół przeprasza i prosi o wybaczenie za "chamskie" /czytaj patriotyczne/ zachowanie Polskiego Narodu."
    O co chodziło?
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • @Oscar 14:42:01
    Inteligencję jako grupę społeczną różnie się rozumie. Masz rację, że inteligencja nie jest tożsama z wykształceniem, ani z kulturą.
    Jednak musisz przyznać, że wiele wynosi się z rodzinnego domu.

    Poziom przedwojennego gimnazjum był bardzo wysoki. Ja nie miałam łaciny, greki, retoryki w ogólniaku. Nie miałam takiej ilości literatury antycznej. A maturę zdawałam z trzech przedmiotów, a nie z wszystkich. Nie pamiętam czy w programie gimnazjum nie było kaligrafii. To może wydawać się niepotrzebna nauka, ale taka nie jest skoro w naszych czasach doceniał ją tak bardzo Steve Jobs (twórca firmy "Apple").

    Nie zgadzam się, że prawdziwa inteligencja to ta techniczna, a nie humanistyczna. Wydaje mi się, ża na miano "inteligencji" powinny się składać zarówno wiedza, inteligencja, kultura oraz pewne cechy charakteru jak prawość i uczciwość.
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • @kula Lis 67 11:50:50
    "Inteligencję w narodzie buduje się całymi pokoleniami niestety. Tego nam po wojnie zabrakło, bo obaj okupanci pierwsi w nią podstawę istnienia każdego narodu uderzyli i wybili."
    Niestety, tak się stało, a socjalizm to doprawił.

    Pamiętam jak kiedyś L. Wałęsa mówił, że aby ubiegać się o stanowisko posła należało być najpierw radnym gminnym, powiatowym, wojewódzkim. Tylko jak jego syn startował w wyborach już o swoich zastrzeżeniach zapomniał.
    Chyba musi upłynąć wiele czasu, aby to wszystko się jakoś normalnie ułożyło. Choć patrząc na to co się działo wcześniej to zrobiliśmy postępy.
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • Autor
    Coraz większy człowiek ma mętlik po wypowiedziach papieża Franciszka.
    Przecież od zawsze byli księża bardzo dobrzy i ci, którzy nie nadawali się na to stanowisko i nie tylko w Polsce, tylko na całym świecie. Bo natura ludzka nie jeste doskonała. Rok zamawiałam mszę i zapytałam się o opłatę. Usłyszałam: nic. Jak powiedzialam, że chcę dać ofiarę to usłyszałam, że datek mogę wrzucić do skarbonki w kościele. To był ksiądz w sile wieku. W innym miejscu młody ksiądz zasugerował mi wielkość wpłaty.
    Nic tutaj nie pomoże gadanie papieża tylko wyraźne przepisy ustanowione przez niego. Kościół luterański ma ustalone, że wierni płacą 1% swoich rocznych dochodów na kościół. Jeśli dobrze pamiętam to tam nie ma zamawiania mszy jak w kościele katolickim.
    Ksiądz profesor modlił się o śmierć papieża?! Dlaczego?
  • @kula Lis 67 11:18:16
    Kiedyś czytałam, że Angeli marzy się Europa bez państw z euroregionami. Według mnie pod przewodnictwem Niemiec, czyli taka IV Rzesza. Co niektórzy mieszkańcy Europy może by to popierali jak Oksytania, której nie ma od 800 lat a leżała nie tylko we Francji. Ja nie popieram euroregionów, my mamy swoją historię, Europa to nie Stany Zjednoczone.
    Jeśli o euroregionach marzy PAD to mi się to nie podoba.
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • @Jasiek 11:09:20
    Nie nabijaj się ze mnie. Przecież współczeny człowiek wie co to jest demontaż samochodu. Ze statkiem jest o wiele więcej problemów. W 1935 roku zaczęto zezłomowanie "Olympica", ktore trwało do 1937 roku. Niczego niepokojącego nie znaleziono. A mogłaby to być światowa sensacja.

    Internet jest jednym z najważniejszych odkryć ludzkości. Bo takiego dostępu do wiedzy jeszcze nie było. Oprócz rzetelnych opracowań czy starszych książek/artykułów/opracowań, które są obecnie przetwarzane elektonicznie i umieszczane w Internecie są również te nierzetelne opracownia.
    Czy zamieniono "Titanica"?
  • @Jasiek 11:07:53
    Obalono tę teorię zamiany statków. Ja nie chciałam się powtarzać, bo musiałabym skopiować wszystkie dowody jakie na ten temat zebrano. Dlatego postanowiłam się zająć tym, o czym ani twórcy teorii zamiany statków nie pisali, ani jej przeciwnicy. Napisałam o swoich zastrzeżeniach. A może komentatorzy jak będą chcieli to też coś nowego podpowiedzą, co mi umknęlo?
    Czy zamieniono "Titanica"?
  • Autor
    Trzeba dostrzegać potęgę Internetu. Dla osób młodszych od piędziesięciolatków Internet jest ważniejszy od telewizji i gazet. Jednak Internet, a właściwie jego usługi zmieniają się ustawicznie. Dlatego trzeba być na bieżąco z nowościami. Nie jest łatwo nad wszystkim zapanować, stwierdzić jakie działania są legalne, a jakie nielegalne. Może za kilkadziesiąt lat będzie już to bardziej czytelne.
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • @kula Lis 67 10:44:58
    Zdolności nie zależą od wieku :), doświadczenie tak. Napoleon miał 35 lat kiedy został cesarzem, a inni wielcy dochodzili do sukcesów o wiele wcześniej. Wydaje mi się, że dokonania polityków można oceniać dopiero po latach. Teraz mamy za wiele niewiadomych. Ostatnio czytałam trochę o niejakim Adolfie H. i jak go wtedy widziano. Jego współcześni (i to nie Niemcy) wcale go tak fatalnie nie postrzegali :( Wydaje mi się, że wiele bardzo ważnych spraw jest rozgrywanych zakulisowo, a my dowiadujemy się tylko małej cząstce.
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • @Husky 08:39:08
    Nasz prezydent też powinien złożyć życzenia po ogłoszeniu oficjalnych wyników.
    A.Duda prezydent z Facebooka.
  • @Jasiek 09:00:55
    Katastrofa "Titanica" spowodowała, że ten statek stał się już legendą. A na legendach można dobrze zarabiać :) Każdy z nas może napisać, że coś tam widział. Ważne jest to, aby się dana teoria dobrze sprzedała. A teoria dobrze się sprzedaje jak są ofiary i wiele niewiadomych. Ta katastrofa przypomina mi katastrofę smoleńską. Wrak w obu przypadkach jest praktycznie niedostępny. Komisja brytyjska do spraw handlu orzekała we własnej sprawie, tak jak komisja MAK. Różnicą jest druga komisja badająca zatonięcie "Titanica" przez senat USA pod przewodnictwem senatora Smitha — wroga JP Morgana.

    Dla mnie jednak najistotniejsze jest jak miałoby dojść do zamiany. To nie jest starożytność, tylko czasy współczesne.

    Możemy wyobrazić sobie dwa identyczne z zewnątrz domy. Jeden z nich ma dobudowany taras. Jeden z nich jest ukończony i wyposażony we wszystko, mieszka tam przez rok rodzina. Drugi jest w stanie surowym.
    Teraz z tego pierwszego domu należy wszystko przenieść do drugiego domu i pozostawić go w stanie surowym. Mamy na to miesiąc czasu. Po tym czasie pierwszy dom na nowo wyposażamy i sprzedajemy go jako nowy. A potem ten dom spłonął, a w nim cała rodzina. Czy nikt z nowych nabywców nie zorientowałby się, że dom już był kiedyś zamieszkany? Czy nikt z sąsiadów nie zdziwiłby się co tam się działo? A po tragedii?
    Dziękuję za 5* i pozdrawiam
    Czy zamieniono "Titanica"?
  • @Jasiek 09:12:55
    Wtrącę się :) "Solidarność" była uwiarygadniana przez wielu uczciwych ludzi, którzy w niej działali i dlatego była wiarygodna. Poza tym masz rację, że wielu osobom nie mieści się w głowie taki przekręt.

    Wracając do "Titanica". W takim mieście jak Belfast budowa największych na ziemi statków budziła wielkie zainteresowanie. Park Victorii był popularnym wśród mieszkańców miejscem spacerów. Z niego bardzo dobrze były widoczne oba statki. Czy nikogo ze spacerowiczów nie zastanowiłby fakt wzmożonej aktywności przy obu statkach?
    Czy zamieniono "Titanica"?
  • @Husky 08:17:21
    W podanym przez Ciebie linku są takie same odpowiedzi jak przytoczonych przeze mnie linkach w poście. Być może to jest nawet tłumaczenie tez zawartych w pierwszym linku. Dziękuję za zamieszczenie tego linku, bowiem tłumaczenie z translatora nie jest doskonałe, a nie każdy zna bardzo dobrze angielski. Powołują się w podanym przez Ciebie linku na osobę "Mark Chirnside". Napisał on na temat podmiany statków pracę, jej pełna nazwa jest w bibliografii.

    Sama teoria podmiany statków i argumenty przeciwników mówi o tym jak statki wyglądały PRZED i PO zamianie. Padają bardzo szczegółowe argumenty, które obalają tę teorię.

    Takie sensacyjne teorie zaczynają żyć własnym życiem. Często spotykam się z teorią bohaterskiego nowofunlanda, który należał do pierwszego oficera "Titanica". Ten pies pływał ponad dwie godziny w wodzie przy temaperaturze 0 stopni Celsjusza i ratował ludzi do przybycia "Carpathii". Tylko takiego psa w ogóle nie było, a czy przeżyłby w takich warunkach to druga sprawa.

    Wracając do zamiany. Twórcy tej teorii nie piszą jak ona się odbyła, tylko, że się odbyła. Dlatego postanowiłam jakoś zgłębić ten temat. Wiele zwolenników tej teorii podaje, że wcześniej reklamowano "Olympica", a "Titanica" już nie i to jest podejrzane. Popatrzmy na to obiektywnie. Budujemy dwa siostrzane statki. Te statki są prawie identyczne z zewnątrz. Biorąc pod uwagę spostrzeżenia pasażerów "Olympica" zmieniono co nieco wewnątrz. "Olympicowi" towarzyszyła potężna reklama. Bo jak nie reklamować największego obiektu jaki kiedykolwiek pływał po ziemi? Nie zapominajmy, że "White Star Line" toczyła walkę o przewozy transatlantyckie z firmą "Cunard".

    Chyba wszyscy pamiętamy jak wszedł na rynek pierwszy iPhone. A jaki był następny model?

    Gdyby "Titanic" nie zatonął to nikt by dzisiaj o nim nie pamiętał, poza osobami, które interesują się statkami. Z trzech olimpijskich statków najbardziej popularny byłby "Olympic", bo swego czasu był największy na ziemi oraz "Britannic" ("Gigantic") za sprawą łazienki przy każdej kabinie, bo to była absolutna wtedy nowość. Tylko w tej popularności przeszkodziła mu I wojna światowa, bowiem w niej zatonął jako statek szpitalny.
    Czy zamieniono "Titanica"?
  • @Husky 22:00:18
    Dziękuję. Dobrze powiedziane o zachowaniu tajemnicy. Twórcy tej teorii piszą, że zamieniono statki. A przecież to nie była kwestia zamalowania napisów na burtach statku. Nie podano jak to miało się odbyć — ta zamiana, tylko, że się odbyła.
    Czy zamieniono "Titanica"?
  • Kossobor to polska Frances Hodgson Burnett
    Pamiętam jak w czasach dzieciństwa zachwycałam się książką Frances Hodgson Burnett "Mała księżniczka". Do tej pory ją pamiętam.

    Tak samo zachwyciłam się "Zielonymi rękawiczkami". Ta książka ma to samo "coś" co jest w "Małej księżniczce", tylko w polskim wydaniu. Bo są tam polskie zwyczaje, klimat tamtych lat. Tak jak pisałam książka jest urokliwa. Nadaje się na scenariusz do filmu.

    Życzę Autorce nagrody, bo ta książka na to zasługuje. Mimo, że jest dedykowana "małej młodzieży" to również rodzice mogą się z niej wiele nauczyć.
    "Zielone rękawiczki" nominowane.
  • @Romuald Kałwa 08:06:28
    ".P. Morgan był właścicielem Titanica i innych dwóch bliźniaczych okrętów, gdzie doszło do przekrętu, m.in. próby wyłudzenia odszkodowania. A zapłacili te 13 mld dolarów?"

    To fakt, że firma należąca do JP Morgana była właścicielem "White Star Line", do której należał "Titanic" i jego dwie siostrzane jednostki ("Olympic" i "Britannic"). To wyłudzenie odszkodowania… Chyba chodzi o zamianę statków. Według tej teorii "Titanica" zamieniono na "Olympica", bowiem "Olympic" był uszkodzony. JP Morgan miał uzyskać za to gigantyczne odszkodowanie. Tylko to nie jest prawdą. JP Morgan był postacią co najmniej kontrowersyjną, dlatego do badania katastrofy "Titanica" powołano komisję amerykanskiego Senatu pod przewodnictwem senatora Smitha, który był wrogiem JP Morgana.
    "Titanic" kosztował w 1912 roku 7,5 mln $, a jego ubezpieczenie wynosiło 5 mln $. Na katastrofie statku Morgan nic nie zyskał. Jednak nawet na niej nie stracił, patrząc na wszystkie swoje interesy jakie prowadził w 1912 roku.
    Dobra zmiana dla mafii światowej
  • @Repsol 19:45:44
    Popatrzyłam, że nasz budżet wynosi 331 miliardów na rok. A rozczenia to 1 bilion. Czyli nie ma możliwości zapłaty. Chyba masz rację. Dziękuję i pozdrawiam.
    Aleksander Ścios: Przepaść.
  • @finka 20:57:17
    Czyli mają dostać 100% utraconego mienia, a moja mama dostala 20%. To nie jest sprawiedliwe.
    Aleksander Ścios: Przepaść.

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ULUBIENI AUTORZY